Finał COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL

15 10 2012

21 października, w niedzielę, miał miejsce finał COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL 2012. Cykl imprez o charakterze przeprawowym zakończyła III Runda, która odbyła się w podkrakowskiej miejscowości Czernichów (19-21 października 2012). Na podstawie wyników z trzech Rund, wyłoniliśmy Mistrzów obu klas w sezonie 2012.

W dniach 19-21 października tereny podkrakowskiej gminy Czernichów stały się centrum polskiego off-roadu. To tutaj została rozegrana finałowa Runda COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL 2012. Po Nowej Dębie i Choczewie, zawodnicy mieli ostatnią szansę na podreperowanie wyników, które zaważyły na klasyfikacji generalnej Rajdu.

FOTORELACJA w Serwisie Informacyjnym Gminy Czernichów: http://www.gmina.czernichow.pl/index.php/aktualnosci/najnowsze-wiadomosci/323-final-coval-pucharu-polski-off-road-pl-2012

Prolog
Impreza została zainaugurowana Prologiem, który odbył się na terenie Zespołu Szkół Rolniczego Centrum Kształcenia w Czernichowie (najstarsza Szkoła Rolnicza w Polsce). Na starcie Prologu stanęło prawie 30 załóg: 18 w klasie Extreme i 9 w klasie Adventure. Urwane liny od wyciągarek, pomoc innych załóg, dachowanie… Prolog okazał się ciężkim wyzwaniem i niemal każda załoga borykała się z problemami. Już od początku niemal wszyscy zawodnicy klasy Adventure musieli posiłkować się pomocą wyciągarek. Wyjątek stanowiła zwycięska ekipa Wieczorek/Lichota. Załoga pojechała bezbłędnie, osiągając najlepszy czas (05:56:64). Z drugim czasem na mecie zameldowała się Toyota Mariusza i Mateusza Iłowieckich, a na trzeciej pozycji pojawiła się załoga Potasiewicz/Mielnik.
Najlepiej w klasie Extreme pojechała ekipa Gołębiowski/Podolak (04:43:32). Drugi najlepszy czas należał do Artura Owczarka i Romana Popławskiego (06:03:38). Trzecie miejsce zdobyła załoga Kucharski/Marczak z czasem 07:05:78.

I Etap
20 października, po emocjonującym Prologu, zawodnicy walczyli w I i II Etapie III Rundy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Strome i śliskie trawersy, woda, błoto i odcinki kamieniste – tak w skrócie można opisać próby terenowe, z którymi zmagały się załogi. Nie było łatwo, a odzwierciedliło się to w sporych rotacjach w tabelach wyników.
Załogi zaczęły swoją walkę z terenem w sobotę o świcie. O 07:00 rano wystartował I Etap, na który składało się 10 prób terenowych. W ruch poszły wyciągarki, bez których nie mogła się obyć chyba żadna z prób, a gęsta mgła, która towarzyszyła załogom niemal do końca Etapu, stała się dodatkowym utrudnieniem. Jedną z najcięższych przepraw stanowiła dosyć głęboka woda, która wiele załóg zatrzymała na dłuższy czas. Był to najdłuższy odcinek III Rundy – nie zabrakło więc pełnego spektrum off-roadowych przeszkód. Po I Etapie nastąpiło kilka zaskakujących zwrotów akcji. Zwycięzcy III Rundy w klasie Extreme– załoga Marcina Łukaszewskiego i Magdaleny Duhanik – wywalczyli 4. miejsce, a na pozycji lidera dojechała ekipa Mariusza Wilka i Marcina Krawczyka. Na drugiej lokacie ulokował się team z numerem 130 (Dworzyński/Dworzyński). Trzecie miejsce wywalczyła załoga Artura Owczarka i Romana Popławskiego.
W klasie Adventure triumfował team Iłowiecki/Iłowiecki. Na drugim miejscu znalazła się ekipa Grzegorza Wieczorka i Filipa Lichoty. Trzecie miejsce wywalczyła załoga Szkop/Gugała.

II Etap
Już o godzinie 14:00, honorowym startem załóg spod Urzędu Gminy w Czernichowie został zainaugurowany II Etap III Rundy. Ten Etap rajdu stanął także pod znakiem ciężkiej pracy wyciągarek, ale zawodnicy zdążyli chyba opracować bardziej skuteczną taktykę pokonania trasy – większość załóg ukończyła rywalizację jeszcze przed zapadnięciem zmroku. W klasie Extreme tym razem jako pierwsza na mecie zameldowała się ekipa Marcina Łukaszewskiego i Magdaleny Duhanik. Druga lokata przypadła w udziale załodze Owczarek/Popławski, a team Wilk/Krawczyk dojechał na 3. miejscu.
W klasie Adventure pierwsze miejsce niezmiennie w rękach teamu Iłowiecki/Iłowiecki. Drugą lokatę udało się wywalczyć ekipie Szamszon/Krysa. Na 3. pozycji znalazła się załoga Grzegorza Wieczorka i Filipa Lichoty.
Licznie zgromadzeni kibice uczestniczyli w pikniku zorganizowanym na terenie Zespołu Szkół Rolniczych w Czernichowie. Konie mechaniczne nie stanowiły jednak jedynej atrakcji, bowiem tego dnia odbywała się także impreza z udziałem pełnokrwistych koni – Hubertus, czyli Wielka Gonitwa z okazji Dnia Świętego Huberta.

III Etap
Punktualnie o 08:00 rano wystartowała pierwsza załoga, a wszyscy zawodnicy mieli do pokonania sześć wymagających prób terenowych. Pierwsza z nich rozgrywała się na terenie żwirowni, skąd zawodnicy udali się na jeden z najtrudniejszych odcinków Etapu – podmokłą łąkę i próbę wodną. Chłodny i mglisty poranek oraz stopień trudności tego zadania przełożyły się na decyzję wielu załóg o ominięciu tej próby. W planach był jeszcze stromy kamieniołom oraz znacznie mniej głęboka przeprawa wodna zlokalizowana nieopodal zapory. Z tymi zadaniami zawodnicy poradzili sobie znacznie sprawniej, dojeżdżając ostatecznie na próbę zlokalizowaną w miejscu piątkowego Prologu. Tu ostatnim zadaniem było pokonanie niewielkiej przeprawy wodnej.
W ten sposób wyłoniliśmy zwycięzców III Rundy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL. W Czernichowie, w klasie Extreme bezkonkurencyjna okazała się załoga Mariusza Wilka i Marcina Krawczyka. Zaraz za ekipą 120, na drugiej pozycji znaleźli się Artur Owczarek i Roman Popławski. Kolejnym wielkim zaskoczeniem w klasyfikacji III Rundy było trzecie miejsce, na którym ex equo znalazły się załogi Marcina Łukaszewskiego i Roberta Kufla.
W klasie Adventure III Rundę wygrała ekipa 229 (Iłowiecki/Iłowiecki). Druga lokata znalazła się w rękach załogi 214 (Szkop/Gugała). Na trzecim miejscu uplasowała się załoga Arka Szamszona i Jakuba Krysy.

Klasyfikacja generalna sezonu 2012
I tak, na podstawie trzech Rund mamy zwycięzców COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL sezonu 2012.
Tytuł mistrzowski w klasie Extreme powędrował w ręce załogi Marcina Łukaszewskiego i Magdaleny Duhanik. Załoga zdobyła w trzech Rundach 272 punkty. Wicemistrzem został Robert Kufel, który startował w trzech rundach z dwoma pilotami – Dominikiem Samosiukiem i Danielem Burzyńskim, zdobywając 237 punktów. Na trzecim miejscu znalazła się ekipa Artura Owczarka (222 punkty).
W klasie Adventure na najwyższym miejscu podium stanęła załoga Mariusza i Mateusza Iłowieckich (300 punktów). Drugie miejsce zajęła ekipa Szkop/Andrzejczak/Gugała (234 punkty), a trzecia lokata sezonu 2012 należy do załogi Arka Szamszona i Jakuba Krysy (231 punktów).

INFORMACJE DODATKOWE:
*
Wszelkie informacje o COVAL Pucharze Polski OFF-ROAD PL oraz formularz zgłoszenia znajdują się na oficjalnej stronie internetowej COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL:
www.puchar.off-road.pl
Tam też można wypełnić formularz akredytacyjny na II rundę.
*
Bieżące dyskusje i nieoficjalne informacje można podejrzeć na profilu Pucharu w portalu Facebook.

W tym roku rozgrywana jest 12. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4×4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Podczas tegorocznej edycji każda runda zostanie zainaugurowana długim prologiem. Następnie zawodnicy będą rywalizować w trzech etapach: dwóch Odcinkach – Dziennym i Wieczornym (sobota) i Odcinku Dziennym (niedziela). Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.

Organizatorami COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL są redakcja OFF-ROAD PL Magazyn 4×4 oraz Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD. OFF-ROAD PL Magazyn 4×4 to jedyny w Polsce miesięcznik w całości poświęcony tematyce off-roadowej (samochody terenowe, SUV-y, quady). Magazyn jest obecny na rynku od 1999 roku. Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD powstało w 2008 roku i jest członkiem rzeczywistym Polskiego Związku Motorowego. Zrzesza miłośników polskiego off-roadu i działa na rzecz spopularyzowania tej młodej dyscypliny sportu motorowego.


Opcje

Info

Odpowiedz

Możesz używać tagów : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>